Corporate design


We werken veel met grotere organisaties waar de huisstijl al van vast ligt. Wij vertalen deze door naar efficiënte communicatie uitingen. Of dit nou een website, een folder of een save the date is. Ons doel is altijd de doelgroep zo snel mogelijk tot de kern van de boodschap te laten komen. We spreken de taal van de marketing/communicatie- en salesmanagers en begrijpen wat er gevraagd wordt van ons, maar vooral ook wat er gevraagd wordt van hen.

Portfolio

HC Health

Boek ontwerp

BNP Paribas

Habitat

Bekijk ons volledige portfolio
Cases
Corporate design

Pictet

Exploratiefase

Na research kwamen we een bijzondere flyer tegen die je niet zomaar weglegt. Door een bijzondere vouwwijze kunnen we de aandacht van de beursbezoeker wat langer vasthouden. We lieten een digitale proef maken en hebben deze voorgesteld bij Pictet, waarna we akkoord kregen op de productie.

Ontwerp

Naast de flyer maken we ook andere uitingen voor Pictet, en hebben we ook de PowerPointpresentaties, rol banieren, bewerkt filmpje en tweets vormgegeven. We hebben voor het ontwerp van de flyer een boodschap gekozen in lijn met deze uitingen. Het verhaal loopt tijdens het vouwen door, en begeleid te lezer in de juiste volgorde langs de kernpunten.

Met ongeveer 3 aanpassingsrondes kwamen we tot het uiteindelijk drukbestand.

Productie

Het drukken neemt wat meer tijd in beslag waardoor de doorlooptijd van een dergelijk ontwerp wat langer is. Dus mocht je dit aanspreken, wacht niet te lang met de start van het project!

Doorlooptijd: Design, 3 dagen. Drukwerk, 8 weken
Wij werkten aan dit project:

About

Esther

In 2010 startte ik Jaaf Design omdat ik vond dat grafisch ontwerp anders kon. De vraag werd groter en zo ontstond team Jaaf!

Art director / eigenaar

Esther

De originele flyer heeft veel aandacht getrokken op de beurs waardoor er extra aanloop was naar onze stand.
Pictet - Asset Management
WebdesignCorporate design

Telekids Musicalschool

Exploratiefase

Telekids Musicalschool had al een sterke herkenbare stijl, aan ons de taak om dit design door te zetten in de website. Ook hebben we kritisch gekeken naar wat ze aan informatie willen bieden en waar deze het beste vindbaar is op de site.

Ontwerp

Nadat we de doelgroep goed hadden vastgesteld (de deelnemende kinderen, maar ook de ouders i.v.m. het beslissingsproces) zijn we aan de slag gegaan. In Photoshop hebben we de eerste designs gemaakt en vooral veel gebruik gemaakt van illustraties. Hoe we, de (vele) locaties die aangesloten zijn, en de lesroosters zouden presenteren was een belangrijk aandachtspunt. We wilden ook rekening houden met verdere groei, en dus een future proof design presenteren. Na goedkeuring van de homepage en de nieuwe structuur hebben we ook de achterliggende pagina’s ontworpen.

Bouw

Na akkoord op het designzijn we gestart met de bouw van de site. Omdat het ontwerp afwijkt van standaard webdesigns, lag hier een mooie klus. Naast afwijkende vormen moesten natuurlijk ook de bewegende onderdelen er netjes in verwerkt worden. Nadat we de designs helemaal nagebouwd hadden in een werkende omgeving, met CMS zijn we deze samen met opdrachtgever goed doorgelopen. Hierna konden we weer een gave site live zetten!

Doorlooptijd: 8 weken
Wij werkten aan dit project:

About

Esther

In 2010 startte ik Jaaf Design omdat ik vond dat grafisch ontwerp anders kon. De vraag werd groter en zo ontstond team Jaaf!

Art director / eigenaar

Esther

About

Paul

Als developer vertaal ik de grafische ontwerpen van het team naar gave online oplossingen.

Web developer

Paul

We vonden Jaaf heel service gericht, we voelden ons gehoord en er werd op een prettige manier meegedacht!
Ruth Buijvoets - Telekids Musicalschool
Corporate design

HCHealth 10 Gezonde werkgewoontes

Exploratiefase

We zijn gaan kijken wat er al bestond in ‘managementboekland’. Inspiratie opdoen, kijken wat wel en niet werkt, en vooral met wat nieuws komen t.o.v. de bestaande boeken. Met deze input hebben we de eerste schetsen gemaakt. De karakters (poppetjes) en kleuren werden gekozen en voorgesteld.

Ontwerp

Na akkoord op de gekozen stijl begon het grote werk. Op elke pagina wilde we een illustratie plaatsen die aansluit bij de tekst. Het boek telt 184 pagina’s. We kregen de teksten aangeleverd en zijn de indeling gaan bepalen. Het hele ontwerp werd vervolgens voorgesteld, en goed gekeurd.

Drukklaar

Hierna volgt de laatste stap, elke pagina in detail controleren, staat alles goed en elke lijn waar we deze bedoeld hadden? Na het laten afdrukken van de drukproef, en de laatste wijzigingen ging het drukbestand naar de uitgever!

Doorlooptijd: 8 weken
Wij werkten aan dit project:

About

Esther

In 2010 startte ik Jaaf Design omdat ik vond dat grafisch ontwerp anders kon. De vraag werd groter en zo ontstond team Jaaf!

Art director / eigenaar

Esther

About

Marjolijn

Mijn creativiteit gebruik ik voor de beste grafische doorvertalingen voor onze opdrachtgevers.

Studio Coordinator / Graphic designer

Marjolijn

De samenwerking met Jaaf Design heb ik als heel prettig ervaren en jullie hebben er een prachtig boek van gemaakt. Ik wilde een toegankelijk boek maken en dat is vooral door jullie input, mooie illustraties en vormgeving goed gelukt. Jaaf Design heeft dit erg goed gedaan en de reacties zijn zeer positief.
Rogier van Hoorn - Auteur '10 Gezonde Werkgewoontes' en Directeur HC Health
WebdesignCorporate design

Voormorgen

Exploratiefase

We zijn naar de tekentafel gegaan. We hebben de informatie op de site samengepakt en opnieuw ingedeeld. Op deze manier konden we de informatie sneller overbrengen op de bezoeker zonder dat deze verdwaald in het aanbod. Hier hebben we een indeling voor uitgetekend (wireframe) om te kijken of deze zou werken en de handigste oplossing is voor de bezoeker. Na akkoord op deze indeling zijn we gaan ontwerpen.

Ontwerp

Nadat we de doelgroep goed hebben bekeken, hebben we op basis hiervan een kleurenschema en de stijl bepaald. Je vindt een typerend ‘flat design’ tekenstijl terug in ons ontwerp, daarmee hebben we verschillende thema’s uitgetekend. De bezoeker wordt begeleid door de site door middel van het kleurgebruik, dat geeft snel aan binnen welk thema de bezoeker zich bevindt. Het design hebben we als ‘platte afbeeldingen’ voorgesteld, dit dient om voor de bouw goed te kunnen beoordelen hoe de site er uit komt te zien.

Bouw

Na akkoord op het design startte we met de bouw van de site. Daarvoor hebben we WordPress gebruikt. Aanpassingen en toevoegingen zijn makkelijk te maken, wat handig is bij een site waarbij de content continue wordt aangevuld door de opdrachtgever. Na de testperiode hebben we de site verhuisd naar de server van de opdrachtgever en is deze online gezet.

Doorlooptijd: 6 weken
Wij werkten aan dit project:

About

Esther

In 2010 startte ik Jaaf Design omdat ik vond dat grafisch ontwerp anders kon. De vraag werd groter en zo ontstond team Jaaf!

Art director / eigenaar

Esther

About

Paul

Als developer vertaal ik de grafische ontwerpen van het team naar gave online oplossingen.

Web developer

Paul

"De oude website van Voormorgen.nu voldeed niet aan de doelstellingen van ons platform. De website was onoverzichtelijk en de look&feel sloot niet aan bij de doelgroep. Paul en Esther hebben ons zeer verrast met de ontwerpen. De eerste schetsen waren gelijk een schot in de roos en na wat schaven kon de website gebouwd worden. We hebben nu een mooi platform voor onze doelgroep en partners!"
Hanneke Heeren - Campagnemanager en eventcoördinator bij Reed Business Information