

Hogeschool Utrecht
Onze services
Design
Doorlooptijd eerste uitgave
4 weken
Wegwijs tijdens de open dag

Klantvraag
Met een open dag heb je een mooi moment om met de mogelijke toekomstige studenten te communiceren. Hogeschool Utrecht kwam naar ons toe met de vraag een brochure uit te werken om dit moment nog beter te benutten. Tevens zou dit de eerste doorvertaling worden van de nieuwe stijl die reeds online was geïmplementeerd, naar print. Het doel van de brochure is voornamelijk het informeren van ouders en studiekiezers om ze zo te ondersteunen bij de studiekeuze.

Aanpak
Tijdens een kick-off meeting hebben we de insteek van de brochure vastgelegd. De uitdaging lag daarbij om routebeschrijving, studiekeuze informatie en beleving te combineren. Influencers (echte studenten) nemen je mee door de open dag middels de brochure. Zij vertellen je hun ervaringen, en zijn ook echt te volgen op instagram. Nadat dit was bepaald heeft Hogeschool Utrecht een fotoshoot plaats laten vinden. De teksten werden in hoofdlijnen aangeleverd en wij zijn er mee aan de slag gegaan om het te vertalen naar de beeldende brochure.


Resultaat
Vanuit de aangeleverde tekst, en met de nieuwe beelden hebben we door de brochure een logisch verhaal vormgegeven waarin de potentiele student aan de hand wordt meegenomen door de fysieke locatie alsook langs alle mogelijke studierichtingen en de vervolgstappen voor het kiezen van de juiste studie. Deze brochure herzien we elke open dag en wordt met een oplage van 7500 verspreid.

Van de studenten maakt de verkeerde studiekeuze (landelijk gemiddelde).
Vindt een baan in het eigen vakgebied.


De opdrachtgever aan het woord
Het was voor ons de eerste samenwerking met Jaaf en hun aanpak klikte gelijk. Via een online systeem kon snel feedback gegeven en verwerkt worden. Door deze korte lijntjes hadden we binnen een korte tijd het gewenste design. En hebben we ook andere producten bij Jaaf laten ontwikkelen, zoals een student journey infographic.
Joost
Hogeschool Utrecht